reklama

Život bez Facebooku?

Aké sú výhody života bez Facebooku? Skôr, ako sa dostaneme k všetkým konkrétnym situáciam, sa treba zamyslieť aj nad tým, prečo si vlastne niekto ruší Facebook.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu

 Málokto povie, že dôvodom jeho rozhodnutia je, že ho nevie ovládať, nepoužíva ho a podobné dôvody, ktoré máte v ponuke od Facebooku krok predtým, ako zadáte svoje heslo a deaktivujete účet.

Prvým krokom k úspešnému oslobodeniu sa je teda rozhodnutie, že chcete. Krok druhý, je zadať svoje heslo a dôvod deaktivácie účtu. Pri výbere dôvodu vám Facebook vždy ešte ponúkne vhodný argument k vášmu rozhodnutiu. Ak argument odignorujete, dostávate sa k poslednému bodu. Stránka vám ponúkne fotku 5 ľudí, s ktorými si najčastejšie píšete a pri ich meno napíše, že im budete chýbať. Ak prekonáte aj tento emocionálny nátlak, môžete deaktivovať svoj účet.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé dni sú náročné. Cítite sa odrezaní od sveta, neinformovaní, batéria vášho smartfónu na konci dňa ukazuje vyššie hodnoty a najmä, zistíte koľko času ste zabíjali nezmyselným scrollovaním hlavnej nástenky.

Ak prvé dni prežijete bez väčšej ujmy, začnete si zvykať, že nemusíte vedieť všetko o všetkých, že čas sa dá využiť aj lepšie, takisto sa budete cítiť menej osamele, pretože aj tí, s ktorými ste doteraz komunikovali len cez Facebook sa naučia používať WhatsApp a čo je najlepšie, budete sa cítiť lepšie.

Po pár týždňoch si na život bez Facebooku úplne zvyknete, budete slobodnejší, vaša myseľ sa bude sústreďovať na iné veci, začnete si viac vážiť súkromie, rozprávať sa s rodinou a ignorovať poznámky o tom, že sa im „konečne pozeráte do očí, nie do telefónu“. Samozrejme, nájdu sa aj takí, s ktorými ste v každodennom kontakte a pýtajú sa, či ste videli video, ktoré momentálne zdieľa každý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mesiace žitia bez najväčšej sociálnej siete otvárajú oči mnohým ľuďom a takisto otvárajú aj dvere k tradičnej otázke: Ty ten Facebook nepotrebuješ? Ako komunikuješ s ľuďmi?

Odpoveď je vždy jednoduchá:
„ Nepotrebujem. Keď niečo treba, tak sa vieme skontaktovať aj inak.“
„A ani kvôli škole ho nepotrebuješ?“
„Mám predsa kamarátov, ktorí mi pošlú materiály keď potrebujem.“
„No ja ťa obdivujem. Ja by som si to tiež rád zrušil.“
„Tak si to zruš. Načo to máš? Ukážem ti ako na to?“
„Nie, nie... Veď...Ja tam ani nechodím kvôli tej nástenke. Ja to mám iba kvôli písaniu s kamarátmi.“

Jednoduchý, životom overený model komunikácie o Facebooku medzi aktuálnym a odpojeným užívateľom, ktorý ukazuje jednu vec- buď človek chce, alebo nechce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja som sa rozhodla, že chcem. Čo si veľmi vážim, je viac súkromia, selekcia ľudí nepotrebných vo svojom živote, menej informácií, ktoré ma oberali o čas a energiu.

Hana Pernišová

Hana Pernišová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka FMK UCM žijúce v Trnave, vyrastajúca v Prievidzi,smerujúca do nekonečna a ešte ďalej, Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu